Burmistrz Kartuz ogłasza konkursna stanowisko Dyrektora Muzeum Kaszubskiego im. Franciszka Tredera w Kartuzach
Nazwa i adres instytucji kultury: Muzeum Kaszubskie im. Franciszka Tredera ul. Kościerska 1 83 – 300 Kartuzy
I. Wymagania stawiane kandydatom, którzy przystępują do konkursu:
1. Wymagania obowiązkowe:
1) obywatelstwo polskie,
2) wykształcenie wyższe,
3) udokumentowane doświadczenie zawodowe – minimum 5 – letni staż pracy na stanowiskach kierowniczych w jednostkach sektora finansów publicznych,
4) stan zdrowia pozwalający na podjęcie pracy na stanowisku kierowniczym,
5) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
6) niekaralność,
7) brak ukarania zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art.31 ust.1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t.j. Dz.U. z 2024 r.
poz. 104),
8) przedstawienie autorskiego programu działania i rozwoju Muzeum Kaszubskiego im. Franciszka Tredera w Kartuzach na okres 7 lat przy uwzględnieniu możliwości budżetowych instytucji oraz środków zewnętrznych,
9) złożenie kompletu dokumentów wymaganych w części IV w terminie określonym w warunkach niniejszego konkursu.
2. Wymagania dodatkowe (preferowane):
1) studia podyplomowe z zakresu zarządzania instytucją kultury lub kolekcją muzealną,
2) dorobek naukowy lub publicystyczny w jednej z dziedzin związanych z działalnością statutową Muzeum Kaszubskiego w Kartuzach,
3) znajomość zasad organizacji i funkcjonowania instytucji kultury oraz obowiązujących zasad ekonomiczno – księgowych,
4) znajomości problematyki kultury kaszubskiej,
5) kreatywność, dyspozycyjność, odpowiedzialność, rzetelność, kultura osobista,
6) predyspozycje menadżerskie i umiejętności kierowania zespołem,
7) doświadczenie we współpracy z organizacjami pozarządowymi, w tym w realizacji projektów z dziedziny kultury,
8) znajomość zagadnień związanych z pozyskiwaniem pozabudżetowych środków finansowych, w tym środków z programów Unii Europejskiej,
9) prawo jazdy kat. B,
10) dodatkowym atutem będzie znajomość języka kaszubskiego lub języka obcego.
II. Warunki pracy na stanowisku:
1) miejsce pracy: Muzeum Kaszubskie im. Franciszka Tredera w Kartuzach;
2) zatrudnienie na podstawie powołania na czas określony do 7 lat;
3) pełny wymiar czasu pracy;
4) przewidywany termin zatrudnienia – od 22 stycznia 2025 roku.
III. Ramowy zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
1) zarządzanie i kierowanie bieżącą działalnością Muzeum
2) pełnienie obowiązków pracodawcy w rozumieniu Kodeksu Pracy w stosunku do pracowników zatrudnionych w Muzeum;
3) wydawanie zarządzeń i regulaminów wewnętrznych;
4) udzielanie upoważnień i pełnomocnictw do działania w imieniu Dyrektora Muzeum;
5) prowadzenie efektywnej gospodarki mieniem i środkami finansowymi;
6) opracowywanie planów finansowych oraz wniosków inwestycyjnych i przedstawianie
ich Organizatorowi;
7) poszukiwanie i pozyskiwanie innych źródeł finansowania działalności statutowej;
8) przedstawianie organizatorowi i właściwym instytucjom planów i sprawozdań określonych odrębnymi przepisami.
IV. Wymagane dokumenty:
1) pisemne zgłoszenie się do konkursu z motywacją kandydowania na stanowisko dyrektora Muzeum Kaszubskiego im. Franciszka Tredera w Kartuzach – list motywacyjny,
2) życiorys cv,
3) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
4) pisemny, autorski program działania (funkcjonowania i rozwoju) Muzeum Kaszubskiego w Kartuzach na okres 7 lat (do 10 stron),
5) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie oraz kwalifikacje
(np. dyplomy, certyfikaty, świadectwa, rekomendacje itp.),
6) kserokopie dokumentów potwierdzających przebieg pracy zawodowej,
7) zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia, wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed złożeniem wniosku o dopuszczenie do konkursu,
8) oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych
oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
9) zaświadczenie o niekaralności, wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed złożeniem wniosku o dopuszczenie do konkursu,
10) oświadczenie o braku ukarania zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art.31 ust.1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U. z 2024 r.
poz. 104),
11) oświadczenie o treści:
„Na podstawie art. 6 ust. I lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r, w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych
oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Urząd Miejski w Kartuzach reprezentowany przez Burmistrza Kartuz adres siedziby: ul. gen. J. Hallera 1, 83 – 300 Kartuzy, jako administratora, w celach rekrutacji na stanowisko Dyrektora Muzeum Kaszubskiego im. Franciszka Tredera w Kartuzach. Zostałam(łem) poinformowana(y) o możliwości dostępu
do swoich danych do ich sprostowania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawie wycofana zgody w każdym czasie poprzez przesłanie oświadczenia o wycofaniu zgody
na adres mailowy: gmina@poczta.kartuzy.pl, mam świadomość, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie tej zgody przed jej wycofaniem”,
12) podpisaną klauzulę informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych.
Kserokopie dokumentów winny być poświadczone za zgodność z oryginałem (poświadczenia może dokonać osoba składająca dokumenty).
V. Składanie dokumentów:
Oferty przystąpienia do konkursu wraz z wymaganymi dokumentami należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Konkurs na stanowisko dyrektora Muzeum Kaszubskiego w Kartuzach ” w terminie do 23 grudnia 2024 r. (poniedziałek) do godz. 15.30 w Biurze Obsługi Mieszkańca Urzędu Miejskiego w Kartuzach, ul. gen. J. Hallera 1, 83
– 300 Kartuzy lub przesłać listownie na adres urzędu. Za datę złożenia oferty uważa się datę wpływu do Biura Obsługi Mieszkańca Urzędu Miejskiego w Kartuzach. Oferty, które wpłyną po terminie nie będą poddane procedurze konkursowej i zostaną odesłane.
VI. Informacje dodatkowe:
1) zastrzega się możliwość unieważnienia konkursu;
2) konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach przez Komisję powołaną
przez Burmistrza Kartuz:
I etap: sprawdzenie ofert pod względem formalnym bez udziału kandydatów;
II etap: rozmowa kwalifikacyjna i wybór kandydata – o terminie i miejscu przeprowadzania rozmów kwalifikacyjnych kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie;
Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi niezwłocznie po przeprowadzeniu postępowania konkursowego, jednak nie później niż do dnia 21 stycznia 2025 r.
Informacje o warunkach organizacyjnych można uzyskać w Wydziale Promocji i Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi – Urząd Miejski w Kartuzach, Kierownik Dariusz Las, tel. 58 694 52 48.
Szczegółowe informacje na temat konkursu oraz załączniki do ogłoszenia dostępne są w Zarządzeniu Burmistrza Kartuz Nr 129/2024 z dnia 12 listopada 2024r.: www.bip.kartuzy.pl